Modul Saimon 2
NOVÉ - Masky pro Saimon 2 - XOR, NOR, OR, AND, NAND
Zde jsou videa k úlohám z návodu
video pro úlohu 1 modulu Saimon 2 - počítadlo od 0 do 7
video pro úlohu 2 modulu Saimon 2 - blikač "Knight rider"
video pro úlohu 6 modulu Saimon 2 - Hra "Videostop"
video pro úlohu 7 modulu Saimon 2 - Hra "Pyrotechnik"
Co Saimon 2 umí?
Saimon 2 je rozšíření Saimon 1 o logické funkce. Žáci se s modulem naučili základy logických funkcí a binární soustavy. Hlavní přínos Saimona 2 je ale v možnosti navrhnout a zapojit výkonější konečné automaty a zapojit si hry.
Látka pro návrh takového obvodu již však přesahuje možnosti žáka ZŠ, žáci pouze zapojovali drátky podle čísel zdířek a kochali se výsledným efektem, aniž by museli pochopit princip fungování SSO. Na středních a vysokých školách (v mém případě na ČVUT) se to však velice hodí.
Modul obsahuje 8x OR, 4x AND(2 vstupy), 3x AND (3 vstupy), 2x AND (4 vstupy). Číslicovku (tentokrát v zelené barvě) se stejným dekodérem. Aby se daly obvody dobře zapojovat, jsou v modulu propojky značené X.., které jsou na Saimon 1 vyvedené nad tlačítky.