Modul Saimon 2

Elektronická stavebnice Saimon 2 - Logické funkce HC7408, HC7432, HC7421, HC7411

Zde jsou videa k úlohám z návodu

video pro úlohu 1 modulu Saimon 2 - počítadlo od 0 do 7

video pro úlohu 2 modulu Saimon 2 - blikač "Knight rider"

video pro úlohu 6 modulu Saimon 2 - Hra "Videostop"

video pro úlohu 7 modulu Saimon 2 - Hra "Pyrotechnik"

Co Saimon 2 umí?

Saimon 2 je rozšíření Saimon 1 o logické funkce. Žáci se s modulem naučili základy logických funkcí a binární soustavy. Hlavní přínos Saimona 2 je ale v možnosti navrhnout a zapojit výkonější konečné automaty a zapojit si hry.

Látka pro návrh takového obvodu již však přesahuje možnosti žáka ZŠ, žáci pouze zapojovali drátky podle čísel zdířek a kochali se výsledným efektem, aniž by museli pochopit princip fungování SSO. Na středních a vysokých školách (v mém případě na ČVUT) se to však velice hodí.

Modul obsahuje 8x OR, 4x AND(2 vstupy), 3x AND (3 vstupy), 2x AND (4 vstupy). Číslicovku (tentokrát v zelené barvě) se stejným dekodérem. Aby se daly obvody dobře zapojovat, jsou v modulu propojky značené X.., které jsou na Saimon 1 vyvedené nad tlačítky.

Elektronická stavebnice Saimon 2 v krabici